vrijdag 29 januari 2016

tapestry haken

Het was weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets nieuws heb geprobeerd.
Deze keer heb me gewaagd aan tapestry haken.


Met deze techniek neem je gedurende je hele werk de verschillende draden mee.
Je haakt dus steeds over meerdere draden heen.
Met deze techniek kan je makkelijker tekeningen in je werk haken.
Al is makkelijk niet het juiste woord.
Voor dit kleine zakje heb ik toch wel enkele uurtjes gezwoegd, hoor.
Je moet mooi strak haken en ondertussen je draden netjes onder controle houden.
Als eerste probeersel heb ik een simpele tekening uit het hoofd gebruikt.

Dit zakje wou ik kado doen samen met een kleine kruisboog.
Daarom wou ik op de bodem pijlpunten weergeven.
Op de zijkant van het zakje branden stoere vlammetjes.

Als allereerste project in tapestry, is dit toch al wel geslaagd.
Al moet ik nog veel oefenen om alles mooi strak te kunnen haken.


1 opmerking:

Simonne's fantasiestudio zei

Hey, dat heb je weer mooi gemaakt hoor, heel tof.
groetjes